Gudahagen

Jag kom nyss hem från en trevlig visit på Gudahagen vikingamarknad. Mycket trevligt, det blir bara bättre och bättre för varje år faktiskt. (:

Dagens besök resulterade såklart i lite shopping, men tyvärr inte så mycket jag hade räknat med - jag skulle köpa tyg till en kappa men det tyget jag ville ha var slut just nu så jag får vänta till månadsskiftet. Attans liksom. 
Det som däremot blev köpt var ett par spännbucklor, ett likarmat spänne, en rad glaspärlor, lite tyg till en jorvikhätta och tyg till en sjal. 



Jag har ingen aning om hur HK pärlorna är, men jag tycker att dom ser okej ut - tillräckligt okej för lajvbruk.

Vantarna blev förresten färdiga igår på tåget ner till Karlshamn, äntligen liksom. Jag tror att jag har jobbat på dom i ungefär ett år, slö som jag är. 

På tåget blev jag även nästan färdig med min kjortel. Det som saknas är att jag skall fodra den och fälla sömsmånerna. Jag vill ju vara varm i vinter! Nå, den ser i alla fall ut så här. 



På marknaden idag hade jag den och även en gul hängslekjol, som inte är speciellt snygg alls. Jag tror att jag paniksydde den till det första Gudahagen när jag var tvungen att ha en dräkt som funkade. 
Kanske kommer det någon mer bild från dagen, det beror på om jag får tag i någon av mammas eller Toves bilder - jag orkade inte ta med min kamera ner från Göteborg. 

Mysigt med marknad alltså... (:

Kommentarer
Postat av: tove

snackade med hon på historiska fynd och hon sa att det spänne du köpte kom från birka och var från 900-talet! :)

2011-09-18 @ 19:38:25
URL: http://historiskgarderob.blogspot.com
Postat av: Andrea

Jag vet! Men tack för att du kollade. :) jag kikade upp det i min bok när jag kom hem, det finns massa bra grejer i den. ;)



http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0752435876

2011-09-19 @ 17:36:48
URL: http://andrea1700.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0