Fast idag gick det bättre...

Ja jävlar vad jag svor igår. Meningen var att jag skulle skriva ett inlägg redan då, och det gjorde jag med, men helt plötsligt var klockan 22:01 och mitt internet var avstängt................ <-------=en lång suck.
Inlägget var himla långt och fint ni! Jag vet inte om jag orkar prestera lika bra idag, men jag har i alla fall längre tid på mig då avstängningen endast sker när man har skola dagen efter. 

Ja! Då försöker vi igen!

Bryssel var fint. Annorlunda, och det hade såklart sina sidor. Det fanns många gamla hus, de flesta var ganska fina i roliga färger, men ibland kunde det vara så att det gick en kommungräns längs med gatan och då var ena sidan gatan jättefin och andra såg ganska sunkig ut. Olika skatter och sånt tror jag det hade att göra med. 
En annan rolig sak (eller rolig var den kanske inte, det var rent läskigt ibland) var trafiken. Vår guide sa att man fram till 1975 inte behövde ta körkort, utan det räckte med att äga en bil. 
Man kör lite hur som helst, bryr sig inte om några trafikregler utom trafikljus, parkerar lite varstans... Jag tror ni fattar. Vår buss blev påkörd en gång av en kvinna som försökte smita emellan när vi skulle svänga, det var sådär lagom intressant.

Vårt hotell var ganska bra, det enda dåliga var att fönstrerna i princip inte hade någon ljudisolering. Jag kunde inte sova så bra, vilket i sin tur ledde att jag var tvungen att ta igen sömnen på andra ställen. Exempelvis på europaparlamentet, under en föreläsning. Hehe.
Vi var på EU-parlamentet, kommisionen, på Svenska Representationen, SKL och på en gymnasieskola. Den var inte särskilt fräsch, men den var under renovering så jag hoppas att den kommer bli fin igen. Det är liksom ingen skola jag hade velat gå i så att säga. Ett exempel på vad jag menar kommer på bilderna som kommer nu. 











EU-parlamentet, en ganska mäktig byggnad. Inte min favoritstil dock, jag går nog mer igång på ordentligt 1700-tal då. ;)




Utanför Kommisionen, och här är även jag med på bild! Vilket är ett bevis på att jag faktiskt var i Bryssel. Jag kan ju förstås ha fejkat den, men ni får lita på mig. ;)

Jag har fått pipan av Jonathan nu, det var snygg. Däremot har jag inte blivit färdig med vantarna, konstigt nog. Eller, det är väl inte så konstigt, jag har haft fruktansvärt mycket att göra. Som att sitta vid datorn. Och lyssna på musik. Och läsa böcker. Så nej, jag har väl ingen vettig anledning som rättfärdigar att jag inte är färdig med dom än. Det är inte mycket kvar i alla fall. 
Jag tänkte att jag skulle nålbinda på flyget, jag tog till och med den lilla nålen i täljsten som Liz gjort till mig, för jag var inte säker på att den långa i ben skulle gå igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen. Det gjorde i alla fall den lilla, och jag skulle nålbundit, men jag sov istället. Attans med. 

Imorgon blir det bygghelg på lajvområdet, läste på DMI att det skulle bli fint väder. Jättebra! Då vågar jag kanske ta med systemkameran istället för något kompaktsubstitut. Ja, för jag är ju faktiskt lite rädd om min kamera. Jag ska ta med min verktygslåda också. :D Hihi, åh, jag är sugen på att börja bygga! (övnings)Kör här ifrån vid nio tror jag, men vad gör det att gå upp tidigt när man får umgås med alla fina vänner hela dagen! 

Led Zeppelin, måste säga att första albumet är riktigt bra. Faktiskt. Fast Since I´ve Been Loving You är ju ändå favoriten, den man somnar till på kvällen liksom. Pappa berättade att det var min låt när jag var liten, han spelade den när jag skulle sova och gick runt och dansade med mig.
Jag har lyssnat himla mycket på dom nu senaste tiden, det har känts ganska bra, att ta upp barndomsmusiken igen. Då blir nästa King Crimson tror jag. Eller har någon ett annat förslag? 


Åh, just det. Jag tror jag inledde gårdagens inlägg med en ursäkt till varför jag skriver så fullkomligt onödiga grejer, men det kom inte med nu, jag anser inte att jag behöver be om ursäkt. Det är ju ändå mest för min egen skull jag skriver, även om jag tycker det är kul att få någon kommentar lite då och då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0