Bang - en kula rätt i huvudet

Jag var med om något mysko igår. Eller, ja, det är väl förstås inget gemene man skulle kalla mysko, men för mig var det väldigt annorlunda.
Det som hände var alltså att jag sydde klart alla mina liggande medeltidsprojekt. Jag hade inget mer att sy. 
Jag är liksom den som alltid börjar på nya saker innan det jag håller på med, så jag har alltid ett eller två projekt liggande (plus en massa smågrejer).

Jag var hemma från skolan igår för att jag var sjuk och spenderade dagen med att sy, och jag fick färdigt ganska mycket. Jag har förstås tillbringat den mesta av min lediga tid den senaste veckan med att sy eftersom det är en bra avkoppling i en annars stressig vardag. 

Igår satte jag alltså sista stygnet på mitt sista liggande projekt och när jag insåg det blev jag alldeles tom. Jag hade inget mer att sy, såvida jag inte började med något annat. Det är minst två år sen jag inte hade något projekt med temat medeltid+sy igång och det kändes som ett litet breakthrough eller något. Jag blev nästan lite stolt över mig själv, men samtidigt kändes det fruktansvärt läskigt. 

Tillslut bestämde jag mig för att det kändes fel så jag satte mig vid tiotiden och började klippa ut ett par hosor som jag sedan började sy på. Ena hosan är i nuläget färdig och jag ska bara fälla sömsmånerna på den andra. 

Som vanligt blir det hosor i ett stycke, typ lite som Bockstensmannes andra hosa, som den så fint kallas på Marc Carlsons sida, fast i dammodell. 
Länk här: http://www.personal.utulsa.edu/~marc-carlson/cloth/bockhos2.html

Jag får hitta på något nytt att sy, kanske någon rolig huvudbonad. Det finns det ju massor av så det ska väl inte bli något problem att hitta någon rolig variant. Jag behöver ju en huvudbonad nu om jag ska känna mig riktigt medeltidig, jag har tyvärr inte sett så många tjejer med kort hår från medeltiden. 

Som ni nog förstår är hättan färdig och här är en bild, absolut inte världens bästa, men en bild i alla fall. 
Jag längtar nästan till lajvet nu. Hehe




Nu till HVs forum för spanande efter roliga huvudbonader!

Kommentarer
Postat av: Tove

Ser mysigt ut! vilken klänning är det? ny? för det är inte den lila....?

2010-10-19 @ 19:47:04
Postat av: Andrea

Det är den jag gjorde till medeltidsveckan i år, finns lite längre ner i bloggen. :) halva grå halva blårutig :)

2010-10-20 @ 14:39:09
URL: http://korsvirke.blogg.se/
Postat av: Beundrare

Du är så oerhört duktig på allt du gör! Bara fortsätt så - du kommer gå hur långt som helst!

2010-10-22 @ 08:59:29
Postat av: Andrea

Tack! :D

2010-10-22 @ 11:16:05
URL: http://korsvirke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0