Pånyttfödd om en vecka!

Mmm.... Så underbart att vara ledig från skolan i två veckor. Tekniskt sett är jag ju inte ledig den här veckan, men det känns nästan så. Det kallas projektvecka och innebär att alla lektioner (utom ind. val) är inställda till förmån för att man ska arbeta på sitt projektarbete. I mitt fall min 1700-talsdräkt, och det arbetet flyter på riktigt bra. 
För de som glömt det så är det här min projektblogg: http://andrea1700.bloggplatsen.se
Det jag håller på med nu är en toile och ett par pocket hoops. Håll er uppdaterade på den andra bloggen. ;)

Här om dagen blev jag riktigt glad måste jag säga, jag satt och letade upp band på Spotify och råkade väl trycka lite fel så programmet började importera mina filer från datorn. Dvs all sån musik som jag lyssnar på som tyvärr inte finns på Spotify hamnade nu i en egen liten lista. Åh, vad glad jag blev. Det betyder att jag kan lyssna på Led Zeppelin och King Crimson lite var stans i världen! :D Tror jag i alla fall...har inte testat det på någon annan dator än, så jag kan lika gärna bli besviken. 

De senaste dagarna har jag haft fullt upp med att skriva intriger, lajvet (http://pegas.sverok.net/pnf/) börjar ju om en vecka! Vi hade möte i Karlskrona nu i helgen och gjorde en fin karta på en stor whiteboard. 
Det känns som vanligt som att det här lajvet kommer bli så rackans jädra awesome, bara folk spelar på sina intriger!! Vilket de som vanligt säkert inte kommer göra på de sätt vi tänkt oss. 
Bakom mig ligger nu min packning, eller större delen av den. Lite klänningar, några kraghättor, hosor, två särkar och brokor i klädväg. Mina fårfällar, en (modern) sovsäck som jag ska ha innan lajvet börjar, matgrejer, min sladderdolk, saker att sy med och på, garn, nålbindningsnål, en pågående nålbindning och min nyinförskaffade Helly Hansentröja med en snickarväst. 
Jag kommer att åka till området redan på måndag, lajvet börjar inte förrän på onsdag med incheck, men vi arrangörer (åh, jag älskar att säga det, det låter så coolt) kommer redan på måndag eftermiddag. En vecka i skogen! 

Mm, det ska bli kul. Och kallt. Det roliga är att man inte vet om det kommer bli så kallt att man kan frysa ihjäl. Det är en fråga om det kommer vara stjärnklart eller inte. 
Fina Emilia och underbara Julia kommer hit på lördag och då ska vi (läs jag, hehe) sy deras klänningar som de ska ha på lajvet. Förhoppningsvis har tyget kommit då. Jag börjar bli lite orolig, men mamma hade pratat med dom........... *sjunker in i mina egna tankar*

Efter lajvet, ja, vad ska jag göra då? Jag funderar starkt på att sy mig ett par skor. Visst har jag ett par fina, handsydda medeltidsdojjor, men det är ju kul att sy egna! Liz sa att jag kan köpa loss lite av lädret hon har liggande och sedan assistera mig när jag syr dom, så det ska nog inte vara några problem direkt.
Jag måste även ordna till mina patinor, men det kanske är något jag ska göra innan lajvet om jag ska ha dom på mig. Frågan är hur jag ska göra det......
Sen den där moy-bogen jag snackat om, eller om det eventuellt blir en Herjolfsnes...det återstår att se. 

Sova nu tror jag. Är gôrtrött
Som avslutning en av de finaste spetsar jag sett på länge, även den här en handknypplad sak för 40 spänn på en loppis. Mamma fyndade den här om dagen och visade mig den, det är fyra meter. För fyrtio kronor. Det är banne mig nästan rån.





hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0