Nedräkning - en dag kvar

Alltså  en dag kvar tills jag åker till Gotland och Medeltidsveckan.
Det här blir kanske sjunde eller åttonde gången jag är på Gotland vecka 32 med min familj. De senaste åren har det bara varit jag och mamma, men nu följer min lillasyster med och det ska bli jättekul. Det enda felet, om man får säga så, är att hon inte tål ylle, så det blir inga HK dräkter för hennes del. Men det blir kul i alla fall, jag och mamma (och Olof) är HK så det räcker och blir över.
Olofs familj åker också till ön för en veckas medeltid, Olof har fått bidra med kläder till den manliga delen och jag har lånat ut min 1200-tals kjortel till hans mamma. 

Kjorteln som hon fått låna är en handsydd skapelse i rött, handvävt siden. Mitt första stora handsydda projekt. Den är väldigt fin och jag lånar gärna ut den till Olofs mamma så jag får se den gå om kring istället för att ha på den själv. 

Min klänning går framåt. Jag kommer nog bli färdig med den i lagom tid till imorgon kväll och den lilla showen på strandgärdet klockan 20.00. Hoppas jag i alla fall. 

Bild på den ärm jag håller på att sy dit knappar på just nu. 



Knappar på ärmen



Ses på Gotland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0